LL - Lugna lördag

Kl 02 i natt vaknade sonen, gick och satte sig på toa, kräktes på golvet. Stackare, undrar varför? Han har ju precis blivit frisk från magsjukan. Det har inte kommit något mer under dagen och jag hoppas det är över på riktigt nu. Han får inte försvinna mer. Kräks han en gång till ringer jag sjukan.

Trött på morgonen men upp kl 8 och fixade frukost, aptiten har han tillbaks helt och hållet trots nattens kräkningar.
Imorgon är det kalas, frågan är om jag vågar släppa iväg honom? Hur som helst var vi och fixade en present så det är klart ifall det blir av.

Sen har det bara slappats med Scooby Doo, datan och lite godis.
Sambon gör smaskig gryta som snart ska ätas, till det en flaska rödvin som jag fick av chefen i julas. Blir nog bara ett glas, jag är tung i huvudet idag.

Spektaklet drar igång ikväll - Melodifestivalen! Självklart ska jag se. Jag har blivit gammal. En låååång period, flera år såg jag inte en sekund av det. Nu älskar jag det igen, som när jag var liten och satt med familjen och åt räkor och annat gott framför TV:n. Det var tradition, räkorna. Måste börja skapa mig en ny egen med min nya familj. :)
Mor är så långt bort (125 mil).

En trevlig kväll till alla, kanske hör av mig senare. Man måste kommentera det däringa spektaklet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0